دکتر مهدیه پاکروان جایزه اثربرگزیده شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش‌ فرهنگی را در بخش پژوهش های دینی و اسلامی دریافت کرد.

سعید طاووسی مسرور دبیر کارگروه مطالعات دینی و اسلامی جشنواره در صحبت با خبرگزاری آنا از روند داوری آثار بیان کرد:
مسئولیت گروه پژوهش‌های دینی و اسلامی را به عهده داشتم. حجم آثار ۱۲۸۰ اثر بود که بعد از گروه فرهنگ بیشترین آثار مربوط به بخش مطالعات دینی و اسلامی بود. مسئله دیگر تنوع شاخه‌های علمی بود که در حوزه‌های مختلف داشتیم؛ فقه، حدیث، تاریخ اسلام، جامعه‌شناسی دین و مردم‌شناسی از جمله این شاخه‌ها بودند. حتی پژوهش‌هایی داشتیم که جنبه‌هایی از معنویت را شامل می‌شد. اثری داشتیم با عنوان مراقبت معنوی بیماران.
وی به تنوع تخصص‌های اعضای کارگروه مطالعات دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: سعی شد در کارگروه اعضا با تخصص‌های مختلف باشند از جمله تاریخ اسلامی، فقه و حقوق، علوم قرآن و حدیث، جامعه‌شناسی و حکمت هنر. در کل ۵۲۵ کتاب، ۵۲۲ مقاله، ۸۲ پایان‌نامه ارشد، ۸۱ رساله دکتری، ۶۱ طرح پژوهشی و ۹ گزارش سیاستی پژوهشی دریافت شد. در مورد روند کار ارزیابی اولیه داشتیم و بعضی از آثار به جهت عدم انطباق از بررسی خارج شدند و ۸۸۰ اثر باقی ماند. بعد درجلسه‌های متعدد شورای علمی کارگروه این آثار بازبینی و پالایش شدند و در سیر داوری از میان ۵۰ اثر، در نهایت ۲۷ اثر انتخاب شدند. نهایتاً فهرست نامزدهای نهایی نیز تعیین شد.
‌نامزدهای گروه پژوهش‌های دینی و اسلامی؛ محمدرضا حافظ‌نیا، ابولفضل کاوندی، محمدتقی کرمی قهی، سیدمحسن میرسندسی، کریم مهری، مهدیه پاکروان، مصطفی گوهری و محسن حسام‌مظاهری اعلام شدند که جایزه پژوهش برتر به سرکار خانم دکتر مهدیه پاکروان، پژوهشگر ارشد پویافکر اهدا شد.